| Postats: 22-Februari-2010 kl 23:00 | IP
|
|
|
Rheinfelt och står och diskuterar med biskopen om tillvarons väsentlighter.
- Ett faktum är att om Du går ut i regnet och vänder ansiktet mot skyn så kommer Du att få en sanningeens uppenbarelse, säger biskopen efter lönlöst försökt prata med den ärklilge mannen.
-Ha säger Rheinfelt, och knycker på nacken. Men när han går ut har det börjat störtregna så han ställer sig i fem minuter och ser upp i skyn.
Han återvänder arg som ett bi till biskopen och tänker minsann skälla ut honom.
- Jag stod ute i regnet med ansiktet upp mot skyn som ett fån men regnet bara vräkte ner och rann ner innanför kläderna så till och med kalsongerna blev blöta. Jag kände mig som en riktig idiot.
- Ja, se där, säger biskopen. 
Hela Socialdepartementet var och studerade modern psykiatrivård på det nedläggnings hotade Mentalsjukhuset.
De var mäkta förvånade över vilka resultat man kunde uppvisa på anstalten och till slut frågade Socialminister Hägglund.
Hur tar Ni reda på vilka som är tillräckligt sjuka för att läggas in egentligen?
- Vi fyller badkaret med vatten och lägger fram en teked, ett deciitermått och ett litermått sen ber vi den berörda personen var snäll töm badkaret.
- Jaha jag förstår, så de som tar teskeden och inte litermåttet lägger Ni in.
-Nej den som inte tar ur bottenpluggen läggs in naturligtvist.
- Förresten har Ni några önskemål om ensamt rum eller vill Ni dela med övriga i sällskapet??
Det är tur att det finns roliga historier för vem skulle annars skratta åt så sorgliga personer.
|